Ziekte van Meniere

Thursday, December 01, 2005

Mevrouw Meniere op wereldreis

Meniere op vakantie?
Zondag 27 november was een drukke dag met een bustochtje, een 5 uur durende treinreis in een aardig schokkende trein en een wilde taxirit van 30 minuten. Het vreemde was echter dat ik me na zo'n inspannende dag voor het eerst sinds lange tijd me de oude Sanne voelde. Het leek net alsof de M. weg was en aan het gehoorverlies en het suizen kan ik wel wennen dacht ik. Maar goed, de M. hield me gewoon voor de gek en was de volgende dag weer gezellig aanwezig, gelukkig in de vorm van hele lichte duizelingen hoor!

Meniere en vliegen?
Het vliegen ging erg goed, eigenlijk heb ik nergens last van gehad, was alleen wel erg bang en bij het opstijgen. Eddie was erg lief en toen we eenmaal vlogen was ik ook weer helemaal relaxed. Voor het boarden was ik eigenlijk al redelijk zenuwachtig dus snel een cinnarizine ingenomen (natuurlijk niet nodig geweest, maar goed...). Ik weet nu dat het goed gaat en dat ik geen last van mijn oren heb! dus volgende keer ga ik gewoon weer genieten van het opstijgen hoop ik.

Tijdens de vlucht heb ik gewoon lekker cola'tjes gedronken, computerspelletjes gespeeld, tv gekeken en erg veel gelezen (en dus weinig geslapen).

De landing was wel ff andere koek, er was heftig onwer en hevige turbulentie, dus dat was wel ff spannend. Enorme druk op de oren naturulijk, maar Edward had minstens net zo veel last als ik...dus daar heb ik me toen maar niet teveel zorgen over gemaakt! Uiteindelijk was het een mooie zachte landing in Singapore en was onze reis door Azie echt begonnen!

Oorsuizen in Azie
Tja..dat oorsuizen, dat gaat de goede kant op hier...de hele dag herrie....auto's, bussen, airco's, ventilators, schreeuwende mensen en muziek. Daar kan mijn oorsuizen het grootste deel van de dag niet tegenop. 's Nachts staat de airco op de kamer aan en ehb ik er dus ook weinig last van. Voor iedereen die last heeft van tinitus een aanrader dus!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home