Ziekte van Meniere

Tuesday, October 11, 2005

6 oktober 2005: Bezoek KNO arts

Donderdag 6 oktober ben ik bij mijn KNO arts op bezoek geweest. Eerst een hoortest gedaan (toon en spraak audiogram), dit viel me heel erg tegen, tis enorm frustrerend als je weet dat je iets (een piepje) moet horen maar je hoort het niet. Ook de spraakaudiogram (moet je woorden nazeggen) was moeilijker dan de vorige keer. Daarom was ik dan ook blij verrast toen we van Dr. Richards te horen kregen dat mijn gehoor wat vooruit was gegaan! Goed nieuws dus! Blijkbaar heeft mijn gehoor zich na de serie zware aanvallen begin dit jaar toch wat herstelt. Ik merk het zelf niet dat het beter is geworden, maar ben toch erg blij met deze verbetering!

Ik heb een recept meegkregen voor een jaar betahistine, als ik zo op reis in een rustige periode ben mag ik ook proberen wat te minderen met de medicijnen. Voorlopig houden we het even bij 3x 16 mg op een dag omdat het nu net weer een tijdje wel goed gaat. De medicijnen in combinatie met de prismabril en veel rust (minder werken) doen me goed, ik heb nog wel dagelijks last van de Meniere maar het is gelukkig een stuk minder heftig dan in het begin (al blijft het gewoon zwaar klote!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home